Ta tillbaka och behåll kontrollen över din installerade bas av produkter
Fleet Hub är utvecklat för att nå så nära 100 % av teoretisk reservdelsförsäljning som möjligt. Detta mål ledde till att Fleet Hub byggdes som en flexibel och komplett lösning för att stödja alla roller i eftermarknad att få och behålla kontrollen på den installerade basen av produkter, dess underhåll, vilka reservdelar som finns på och bytts när, hantera schedulering av proaktivt underhåll och stödja reaktiv service vid incidenter mm.
Det är vanligt att tappa kontroll på den installerade basen av produkter.
Reservdelar byts men ingen har ett vettigt system att regga det i så snart vet ingen vad som sitter på produkten och när saker är bytta. Underhåll utförs men serviceprotokollen hamnar i pärmar, mailkorgar eller huvuden. Incidenter hanteras utan strukturerad stöd och ad hoc och planeringen av underhåll sker mindre på tillverkarens initiativ och process/kontroll än sporadiskt.
Orsaken är ofta att systemen som ska stödja dessa processer inte är effektiva att använda för användargrupper inom som utom tillverkarens nätverk/organisation och att de inte ger rätt stöd vid rätt tillfälle.
Fleet Hub by Emvico är utvecklat för att möta de flexibla behov som olika användare har i olika tidpunkter. Systemet används – vid datorn, på språng, vid produkten som servas – av alla som är involverade med något i hela processen. Produkten fås koll på, den hålls koll på, man kan samverka kring proaktivt som reaktivt underhåll och service. Och i allt detta drivs försäljningen av reservdelar proaktivt som reaktivt optimalt.
Om du ser potential i att förbättra eftermarknaden så kan Fleet Hub vara den flexibla förlängning av ert ERP som gör det de facto möjligt. Vi talar gärna om det med er.