Destination Technology Sweden AB ompositionerar sin produktportfölj för att öka fokuset på skalbara digitala lösningar för sportevenemang och besöksnäring

apr 28, 2025

Stockholm, 22 april 2025 – Destination Technology Sweden AB (DTS), meddelar idag en tydlig ompositionering av bolagets verksamhet. Genom att fokusera på tre specialiserade varumärken – Geztio, Deztinations.com och Conqr – tar DTS sikte på att bli en ledande aktör inom digitala upplevelser, informationshantering och affärsintelligens för både sportevenemang och svensk besöksnäring.

”Som VD för Emvico AB är jag stolt att meddela att vi nu genomför en strategisk ompositionering av vårt dotterbolag Destination Technology Sweden AB (DTS). De plattformar och IP som vi utvecklar anser vi har stor potential. Men vi har kunnat se ett behov av att rikta den mer precist mot de behov som finns i olika delar av våra målgrupper idag. Med den nya positioneringen avser vi fokusera Geztio på att skala de erfarenheter och framgångar som flera tidigare VM gett oss och försöka bli en naturlig och trygg partner för sportevenemang och deras behov av effektiv digital information och dialog med fans och åskådare”, säger Fredrik Lundkvist, VD för Destination Technology Sweden AB och VD för huvudägaren Emvico AB.

Geztio – Your partner for a digitally successful sport event

Geztio är DTS plattform för sportevenemang – med målet att leverera en sömlös digital upplevelse för både besökare och partners, samt att optimera både upplevelse och intäktsmöjligheter. Geztio bygger på erfarenheter från flera stora mästerskap och tar nu sikte på att bli förstahandsvalet för arrangörer av allt från svenska mästerskap till världsmästerskap.

Besök den nya hemsidan på www.gezt.io.

”Jag har varit en del av stora sportevenemang en stor del av mitt liv. Först som deltagare, och senare både som VD för Åre Destination och som entreprenör med en vision om att skapa en sömlös digital upplevelse för besökarna och samtidigt driva ökade intäkter för värden. Vår plattform är laserfokuserad på sport och evenemang. Vår förmåga och passion, i kombination med kunskapen från vårt tidigare arbete med världscup- och VM-arrangemang med stor framgång, gör oss till det självklara valet för fler sporter och evenemang som söker en partner som kan skapa digitala evenemangsupplevelser i världsklass”, säger Lars Börje ”Bulan” Eriksson, grundare av Geztio och delägare i Destination Technology Sweden AB.

Deztinations.com – Upptäck hela Sverige, före, under och efter resan

Under varumärket Deztinations samlas nu konsumenttjänsten Deztinations.com, som bygger på visionen om att göra alla svenska destinationer tillgängliga digitalt – för besökaren och för hela den svenska besöksnäringen.

För resenärer innebär tjänsten inspiration och praktisk information under värdet ”Upptäck hela Sverige, före, under och efter resan”. För destinationer och besöksnäringsaktörer är fokus ”Tillsammans bygger vi en hållbar och växande svensk besöksnäring” – oavsett storlek eller marknadsbudget.

”Min vision är att alla destinationer och alla aktörer, stora som små, inom svensk besöksnäring, ska få chans att synas och upptäckas och växa med en vass digital närvaro. Jag tror att alla destinationer vinner på att skapa en plats där vi kan visa upp och låta besökaren upptäcka mer om nya favoritdestinationer men också nya destinationer, inför, under och efter resan. Vi behöver hitta sätt för svensk besöksnäring att må bra och växa, och med Deztinations bidrar vi med banbrytande digital plattform som bygger på världsledande svensk turismforskning från Jämtland. I Deztinations ska alla inom besöksnäringen kunna synas och skapa synergier tillsammans”, säger Lars Börje ”Bulan” Eriksson, grundare av Deztinations och delägare i Destination Technology Sweden AB.

Conqr – AI-assisterad business intelligence för besöksnäringen

Som ett svar på det ökade behovet av datadrivna beslut inom turism och besöksnäring lanseras Conqr, en SaaS-tjänst för AI-assisterad Business Intelligence. Conqr bygger på världsledande svensk turismforskning och ger även mindre aktörer möjlighet att mäta, förutse och förstå sina gäster genom kraften i big data och Business Intelligence – till en nivå av kostnad och nytta anpassad för svenska förhållanden.

”Tjänsten är baserad på världsledande forskning på Mittuniversitetet i Östersund och vårt fokus är att kostnadseffektivt kunna erbjuda precis det stöd som de många, ofta små, aktörerna i svensk besöksnäring behöver för att förstå sina gäster och sin verksamhet bättre och utveckla sin affär på så sätt”, säger Fredrik Lundkvist, VD för Destination Technology Sweden AB och VD för huvudägaren Emvico AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Lundkvist
VD, Emvico AB
fredrik.lundkvist@emvico.se