Vasaloppet har under många år byggt upp en stark digital närvaro genom egna kanaler som Vasaloppet.se, Vasaloppsappen, Vasaloppet.tv, Skidspår.se samt digital arenareklam. För att utveckla och framtidssäkra affären kring digital annonsering valde Vasaloppet att ta in extern expertis.
Uppdraget gick till Destination Technology och Lars-Börje ”Bulan” Eriksson, som fick i ansvar att analysera läget och ge underlag för framtida beslut.
Kartläggningen omfattade tre huvudområden:
- Affärsmodeller och intäkter
- Erbjudanden och innehåll
- Organisation och processer
Syftet var att skapa en stabil grund för framtida utveckling och intäktsoptimering i Vasaloppets digitala annons- och medieaffär.
Vi är mycket glada att ha fått möjlighet att arbeta med ett av Sveriges starkaste varumärken. För kontakt om DTS och Emvicos erbjudanden inom strategi och affärsutveckling, kontakta Fredrik Lundkvist på fredrik.lundkvist@emvico.se.